סל קניות

סיכום:

סיכום ביניים (0 מוצרים)
₪0
משלוח
יחושב בהמשך
סה“כ לתשלום
₪0
תפריט
איזור אישי
סל קניות
לאתר מטרו מוטור

טיפ רכיבה: תנוחת רכיבה (חלק ב')

19.08.25
זמן קריאה 2 דק'

בהמשך למאמר על תנוחת רכיבה שהתפרסם בשבוע שעבר, הסבר על חלק גוף העליון: למה חשוב שהגב יהיה קמור ולא נעול שבזמן רכיבה על האופנוע ומה הקטע בכלל של שתי אצבעות על המנופים?

בהמשך למאמר על תנוחת רכיבה שהתפרסם בשבוע שעבר, הסבר על חלק גוף העליון: למה חשוב שהגב יהיה קמור ולא נעול שבזמן רכיבה על האופנוע ומה הקטע בכלל של שתי אצבעות על המנופים?

 

לפני שניגש להסביר על תנוחת ישיבה נכונה/מתקדמת יש להבין כמה דברים בסיסיים: כאשר רוכב עולה ומתיישב על האופנוע מרכז הכובד של האופנוע משתנה (עולה). הרוכב הלא מיומן יושב בדרך כלל בתנוחה לא בהכרח נכונה, תנוחה שבהעדר הדרכה נובעת מכוח ההרגל. בנוסף, בזמן תאוצה או בלימה מרבית הרוכבים הלא מיומנים נאחזים בכוח בכידון ונשענים עליו, מה שפוגע בתפעול המנופים (הילוכים, מצמד ובלמים) וההיגוי.

 

תנוחת ישיבה "נכונה" תאפשר לנו לשלוט טוב יותר באופנוע במצבי חירום, ברכיבה ספורטיבית או סתם בטיול רגוע עם בת/ן הזוג. תנוחה נכונה נובעת מהשאיפה להפוך את הרוכב והאופנוע ליחידה אחת. בדרך כלל רובנו התרגלנו לשבת בצורה מסוימת (ולא תמיד נכונה) ולרוב אין אנו נותנים לכך חשיבות רבה במהלך הרכיבה. ישיבה נכונה תאפשר לנו שליטה טובה יותר על האופנוע, תשפר את יציבות האופנוע, תעזור לנו לקצר את זמן התגובה ותאפשר לנו גישה נוחה וקלה למנופים (הילוכים, בלמים ומצמד). בנוסף, על ידי שימוש נכון בשרירי הגוף ובמפרקים ניתן לעזור לאופנוע להתמודד טוב יותר עם העומסים הפועלים עליו בעת בלימה, האצה או במצבי חירום כאלו ואחרים.

 

בשבוע שעבר עסקנו בחלק הגוף התחתון, והשבוע נקדיש לפלג הגוף העליון.השאיפה אם כך אמורה להיות שהגב יהיה קמור ולא נעול, כך שמירב העומס ייספג על ידי שרירי הגב והבטן. במילים אחרות, על ידי קימור הגב ואי נעילתו הגוף יספוג טוב יותר את הזעזועים ופחות עומס יופעל על חוליות הגב.

 

כדי לשמור על כיפוף קל של הגב, ניתן לעשות זאת על ידי סיבוב קל של האגן לאחור. כדאי להניח את כפות הידיים על הכידון באלכסון קל (מגדיל את שטח האחיזה), כשהמרפקים פתוחים ושומרים על כיפוף קל של היד – חשוב להקפיד שהמרפקים יהיו חופשיים ולא נעולים. כשהידיים חופשיות וכפופות (לא נעולות) הן משתתפות בספיגת הזעזועים ומאפשרות שליטה טובה יותר לרוכב. חשוב להשתדל ולהימנע מלהחזיק את הכידון בכוח, פשוט אין צורך בכך – אין סכנת איבוד שליטה מאחיזה רפה של הכידון. למעשה זה בדיוק ההפך מכך: ככל שנחזיק בכידון בכוח כך השליטה והיציבות נפגמים.ודבר אחרון – הקפידו לרכוב עם שתי אצבעות (האצבע המורה והאמה) על מנוף הבלם ושתי אצבעות על מנוף המצמד, כשהקמיצה, הזרת והאגודל לופתים את הכידון. יש לכך כמה סיבות אולם אתייחס לחשובה שבהן – קיצור זמן התגובה. ברגע שהאצבעות כבר נמצאות על המנופים, נחסוך זמן תגובה במקרה שנדרש לבלימה. אם אינכם מורגלים בתנוחה זו יש סיכוי סביר שבתחילה תכאב לכם כף היד, ולרוב זה נובע מלפיתה בכוח של הכידון. בכל יום רכבו עם האצבעות על המנופים זמן ארוך יותר ונסו כמה שפחות להפעיל כוח על הכידון. כמו כל שריר, שרירי כף היד יתרגלו לכך ולאחר זמן מה התנוחה תהייה טבעית, נינוחה ובוודאי שאינה מלווה בכאב.באופן כללי, לגבי תנוחות גוף נכונות במהלך רכיבה – נוחות הינה פועל יוצא של הרגל. רכישת הרגל חדש דורשת זמן ולפי מחקרים, אדם נדרש לכ- 21 יום בכדי לרכוש הרגל חדש.

 

banner-img